Strona Główna Listopad 01 2014 03:11:01
O NAS
Zadania Poradni
Statut
Kadra
Nasze publikacje
Galeria
Kontakt
STANDARDY PRZYJĘĆ
Badanie psychologiczne
Badanie pedagogiczne
Badanie, konsultacje logopedyczne
ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY
Terminy zespołów orzekających
PROCEDURY
DRUKI DO POBRANIA
POBIERZ !!
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Linki
Księga Gości
Grupa Wsparcia
KOŁO PSYCHOLOGÓW
Koło psychologów
KOŁO LOGOPEDÓW
KOŁO PEDAGOGÓW
BIP
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Wejdź na stronę www.116111.pl i dowiedz się więcej
SKUTECZNE UCZENIE SIĘ - Wanda Jesionowska-Terajewicz
Nasze Publikacje

Uczenie się to proces przyswajania informacji, w wyniku którego utrwalają się określone doświadczenia i następują zmiany w zachowaniu. Dokonuje się to w mózgu, unikalnym tworze, zbudowanym z gigantycznej ilości neuronów – około 18 miliardów komórek nerwowych, z których każda jest połączona z innymi tworzy sieć o wysokim stopniu skomplikowania. W każdej minucie w mózgu człowieka zachodzi od 100 tys. do miliona reakcji chemicznych. I to wszystko pracuje jako całość. Zwłaszcza w czasie pracy umysłowej, której szczególny rodzaj stanowi uczenie się.

CZYM POWINNI KIEROWAĆ SIĘ UCZNIOWIE KLAS TRZECICH GIMNAZJUM PRZY WYBORZE SZKOŁY PONADGIMNAZJELNEJ ??
Nasze PublikacjeT r z e c i o k l a s i ś c i !!!
Już w wkrótce będziecie składać dokumenty do szkół ponadgimnazjalnych. Nie wszyscy z Was dokonali już wyboru. Przy podjęciu decyzji ważne są: poziom kształcenia, oferta pozalekcyjna, atmosfera, jaka panuje w danej szkole, a także osiągnięcia, jakimi szkoła może się pochwalić.
CZY DZIECKO DOBRZE SŁYSZY ?
Nasze Publikacje

Na zaburzenia słuchu cierpi już co piąty polski siedmiolatek. Wielu rodziców nie ma pojęcia, że ich dziecku coś dolega, a prawda jest taka, że jeśli ubytek słuchu nie zostanie zdiagnozowany do czwartego roku życia, szkody emocjonalne mogą być nieodwracalne. Uważnie należy więc obserwować dziecko i pamiętać, że poniższe objawy, mogą świadczyć o wadzie słuchu; -brak reakcji na nagłe i głośne dźwięki, np. trzaskanie drzwiami, odgłos włączanego odkurzacza, -nieumiejętność zlokalizowania źródła dźwięku, -opóźnione lub złe rozumienie słów i prostych poleceń, np. dziecko może nielogicznie reagować na polecenia wtedy, gdy nie patrzy na osobę mówiącą, -brak reakcji na polecenia, co sprawia, że niezbędne jest wielokrotne ich powtarzanie, -ubogie słownictwo, dziecko może mieć kłopoty z przyswajaniem nowych słów, -mylenie wyrazów, które brzmią podobnie, -opóźniony lub niewłaściwy rozwój mowy (do ukończenia 2 roku życia dziecko powinno wymawiać wyrazy i budować proste zdania, w 3 roku życia dziecko buduje bardziej złożone zdania oraz śpiewa), -niepoprawne wymawianie nie tylko głosek, ale nawet wyrazów, -przedłużające się błędy gramatyczne, -monotonny głos, bez zaznaczania intonacji, -wyraźne kłopoty z koncentracją uwagi, -nadpobudliwość, nerwowość, agresja lub nadwrażliwość emocjonalna, -brak wiary w siebie, dziecko może być nieśmiałe, wycofane, przewrażliwione, może wykazywać tendencje depresyjne, -słaba koordynacja ruchowa, -łatwe i szybkie męczenie się, -mylenie stron lewej i prawej. W Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Skierniewicach jest możliwość zrobienia przesiewowych badań słuchu według programu specjalnie opracowanego przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu. Świadomość rodziców, umiejętnie obserwujących swoje dziecko oraz działania IFiPS, we współpracy z Poradniami Psychologiczno - Pedagogicznymi, mają na celu szybkie zdiagnozowanie wady słuchu, leczenie i jej rehabilitację. Badania przeprowadzają specjalnie przeszkoleni pracownicy Poradni .

Opracowała: mgr Ewa Biernat

KARY I NAGRODY W WYCHOWANIU.
Nasze Publikacje

Kary i nagrody to powszechnie stosowane metody wychowawcze. Nie zawsze jednak wiemy, kiedy i jak nagradzać i karać nasze dzieci, aby nasze oddziaływania wychowawcze przynosiły oczekiwany skutek. Nie ma na to gotowej recepty, gdyż każde dziecko jest indywidualną jednostką i to, co działa na jedno, może okazać się zupełnie nieskuteczne w przypadku innego.

CZY TWOJE DZIECKO JEST OFIARĄ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ?
Nasze Publikacje

Przemoc to wykorzystanie swojej przewagi nad drugim człowiekiem (fizycznej, intelektualnej, społecznej, duchowej). Mamy z nią do czynienia, gdy osoba słabsza (ofiara) poddana jest przez dłuższy czas negatywnym działaniom osoby lub grupy osób silniejszych (sprawcy przemocy). Przemoc może przybierać różne formy.

EUROSIEROCTWO KONSEKWENCJĄ MIGRACJI RODZICÓW
Nasze Publikacje POBIERZ prezentację
Euorosieroctwo – konsekwencją migracji rodziców

Opracowały:
mgr Joanna Białogłowy
mgr Katarzyna Milczarek

POSTAWY RODZICIELSKIE I ICH WPŁYW NA DZIECI
Nasze Publikacje

POSTAWY RODZICIELSKIE I ICH WPŁYW NA DZIECI

Rodzina jest miejscem, gdzie dziecko doświadcza swych pierwszych kontaktów z otoczeniem, a rodzice są wzorem, z którym dzieci się identyfikują. Również rodzina a przede wszystkim postawy rodziców wobec dzieci mają wpływ na kształtowanie się osobowości dziecka, na jego życie uczuciowe i rozwój intelektualny.
TERMINY POSIEDZEŃ ZESPOŁÓW ORZEKAJĄCYCH PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ - 2013/2014
Aktualności

TERMINY POSIEDZEŃ ZESPOŁÓW ORZEKAJĄCYCH PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W SKIERNIEWICACH ROK SZKOLNY 2013/2014


11.09.2013 r. 19.03.2014 r.
25.09.2013 r. 02.04.2014 r.
09.10.2013 r. 16.04.2014 r
23.10.2013 r. 30.04.2014 r.
06.11.2013 r. 14.05.2014 r.
20.11.2013 r. 28.05.2014 r.
04.12.2013 r. 11.06.2014 r.
18.12.2013 r. 25.06.2014 r.
08.01.2014 r. 09.07.2014 r.
22.01.2014 r. 23.07.2014 r.
05.02.2014 r. 06.08.2014 r.
19.02.2014 r. 10.08.2014 r.
05.03.2014 r.

Wyjątkowo z uwagi na ważne okoliczności harmonogram posiedzeń Zespołu Orzekającego może ulec zmianie.