Strona Główna Wrzesień 17 2019 04:46:30
O NAS
Zadania Poradni
Statut
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Poradni
Nasze publikacje
Galeria
Kontakt
STANDARDY PRZYJĘĆ
Badanie psychologiczne
Badanie pedagogiczne
Badanie, konsultacje logopedyczne
Badanie integracji sensorycznej
ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY
Terminy zespołów orzekających
PROCEDURY
DRUKI DO POBRANIA
POBIERZ !!
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Linki
Grupa Wsparcia
KOŁO PSYCHOLOGÓW
Koło psychologów
KOŁO LOGOPEDÓW
KOŁO PEDAGOGÓW
BIP
Facebook
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Wejdź na stronę www.116111.pl i dowiedz się więcej
CZYM POWINNI KIEROWAĆ SIĘ UCZNIOWIE KLAS TRZECICH GIMNAZJUM PRZY WYBORZE SZKOŁY PONADGIMNAZJELNEJ ??
Nasze PublikacjeNie bez znaczenia jest też lokalizacja i dojazd. Pamiętajcie, że drogę tę będziecie pokonywać przez przynajmniej trzy lata edukacji: zastanówcie się, czy jesteście w stanie znieść np. godzinne dojazdy do szkoły, przy założeniu, że spędzicie w niej co najmniej 6 – 8 godzin dziennie. Zanim podejmiesz decyzję pytaj swoich rodziców, znajomych, kolegów, koleżanki. Jakich informacji potrzebujesz, by dobrze wybrać szkołę ponadgimnazjalną i co to znaczy dobry wybór? Dobry wybór to taki, który jest zgodny z Twoimi zainteresowaniami, predyspozycjami, ale także taki, na który będzie w przyszłości zapotrzebowanie na rynku pracy. To, co może Ci pomóc podjąć decyzję o wyborze szkoły to informacje zebrane w kilku grupach tematycznych:
● wiedza o samym sobie – zainteresowania, predyspozycje psychologiczne, stan zdrowia;
● wiedza o zawodach – zakres obowiązków, czynności zawodowe jakie trzeba będzie wykonywać, wymagania i kwalifikacje jakie trzeba zdobyć:
● wiedza o systemie kształcenia i sieci szkół;
● wiedza o rynku pracy – lokalnym, krajowym, globalnym.
Jeśli posiadasz już większość tych informacji warto porozmawiać z rodzicami. Może być i tak – co się bardzo często zdarza – że mają oni odmienne zdanie i inne propozycje niż Twoje. Warto się nad nimi zastanowić, ale nie oznacza to, że tą decyzję mają podjąć rodzice. To Ty będziesz chodził do szkoły, spełniał wymagania i oczekiwania nauczycieli i rodziców i swoje. Ważne więc, żeby był to Twój wybór. Weź jednak pod uwagę sugestie rodziców – oni znają Cię bardzo dobrze, wiedzą jak pracujesz, jak się uczysz i kiedy zabierasz się do pracy, wreszcie jak reagujesz na sukcesy i porażki. !!
Zrób bilans swoich mocnych i słabych stron (cechy charakteru, umiejętności, jakie posiadasz, wszystko, co może Ci pomóc osiągnąć sukces w nowej szkole); !! Zastanów się wokół jakich obszarów grupują się Twoje zainteresowania. !! Zastanów się w jakiej grupie zawodowej mieści się Twój wybór: człowiek – człowiek, człowiek – technika, człowiek – działalność artystyczna, człowiek – system znaków, człowiek – przyroda; ! Porozmawiaj z rodzicami o Twoim stanie zdrowia, czy nie jest on przeciwwskazaniem do wykonywania niektórych zawodów; !! Przyjrzyj się ocenom jakie osiągnąłeś na przestrzeni gimnazjum i postaraj się dokonać ich oceny, czy stać Cię na więcej?? Czy też jest to próg Twoich możliwości?? !! Pomyśl o wartościach, na których Ci zależy, o celach i marzeniach, które chcesz zrealizować w przyszłości. Czy są możliwe do zrealizowania w tym typie szkoły i w tej konkretnej szkole, o której myślisz? !! Zdobądź wiedzę o szkołach w twoim rejonie zamieszkania, sprawdź ich ofertę; !! Jeśli nadal masz wątpliwości skorzystaj z pomocy psychologa lub pedagoga szkolnego – on pomoże usystematyzować wiedzę o sobie, szkołach i zawodach; umów się na konsultację indywidualną: !! Polecamy także ciekawe artykuły dla gimnazjalistów na stronie internetowej: http://www.metis.pl/doradcy/artykoly,htm