Formy pomocy:
- Zajęcia psychokorekcyjne dla dzieci z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania
- Psychoterapia indywidualna i systemowa
- Terapia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami intelektualnymi.
- Trening EEG Biofeedback
- Terapia ogólnorozwojowa dla dzieci wolniej rozwijających się
- Terapia pedagogiczna dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które przejawiają specyficzne trudności w nauce czytania i pisania
- Trening ortograficzny – konsultacje pedagogiczne dla uczniów dyslektycznych
- Terapia surdopedagogiczna dla dzieci z zaburzeniami słuchu
- Terapia tyflopedagogiczna dla dzieci z wadami wzroku i zaburzeniami widzenia.
- Terapia neurologopedyczna dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, z całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu), z zespołami genetycznymi, z zespołami wad wrodzonych oraz z opóźnieniami rozwojowymi
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzm, zespół Aspergera)
- Terapia surdologopedyczna słuchu i mowy u dzieci i młodzieży z zaburzeniami i uszkodzeniami słuchu
- Terapia logopedyczna dla dzieci i młodzieży z niepłynnością mowy.
- Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania, zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Warsztaty terapeutyczne „Ferie w poradni”
- Zajęcia grupowe dla uczniów klas VII – VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych pod kątem wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu
- Porady zawodowe dla młodzieży (Punkt poradnictwa zawodowego w poradni):
− z problemami zdrowotnymi,
− niezdecydowanej co do wyboru kierunku dalszego kształcenia - Terapia rodzin prowadzona z uwagi na:
− problemy we wzajemnych relacjach emocjonalnych i komunikacji,
− przemoc i uzależnienie,
− zdarzenia losowe, przewlekłą chorobę, śmierć członka rodziny, rozwód,
− obecność w rodzinie dziecka niepełnosprawnego,
− trudną sytuację materialną. - Terapia dla osób doświadczających przemocy w rodzinie.
- Terapia integracji sensorycznej.